Styrelsen i Ortivus AB (publ) har idag beslutat att kalla till extra bolagsstämma och föreslå bolagsstämman att minska aktiekapitalet och reservfonden för täckning av förlust. Den extra bolagsstämman kommer att hållas klockan 09.00 tisdagen den 31 maj 2011 och kallelse kommer att utfärdas senast måndagen den 9 maj 2011.

För ytterligare information, var vänlig kontakta:

Crister Stjernfelt, ordförande, Ortivus AB, tel +46 (0)733 98 00 04

eller se ortivusflytt19.wpengine.com

Ortivus erbjuder unika lösningar genom att kombinera expertkunnande inom wireless, IT och det medicintekniska området med klinisk kompetens. Ortivus lösningar säkerställer att patienten får tillgång till rätt medicinsk behandling och kompetens omedelbart under hela vårdprocessen. Detta resulterar i bättre medicinskt utfall såväl som förbättrad effektivitet för hela vårdsystemet.

Ortivus är ett noterat bolag på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista, och etablerades 1985. Bolaget är baserat i Danderyd, Sverige. Ortivus har ca 35 anställda i Sverige och Storbritannien. Mer än 1 000 ambulanser och 500 vårdplatser på akutsjukhus är utrustade med Ortivus lösningar.