Mikael Strindlund ny Verkställande Direktör i Ortivus AB

Som tidigare meddelats har Styrelsen i Ortivus AB, efter tidigare VD:s avgång, inlett rekryteringen av en ny verkställande direktör. Denna har nu fullföljts och styrelsen har utsett Mikael Strindlund till verkställande direktör i moderbolaget och koncernchef i Ortivus-koncernen.

Mikael Strindlund, som är civilingenjör från KTH i Stockholm, har mer än 10 års erfarenhet från det medicintekniska området. Nu senast som VD för bolaget Maquet Critical Care AB inom Getingekoncernen. Tidigare har han har varit verksam i ledande positioner både inom Siemens AG i Tyskland och Siemens-Elema i Sverige.

”Det kommer att bli väldigt stimulerande att få vidareutveckla Ortivus” säger Mikael Strindlund. ”Bolaget har en stor inneboende potential och företagets produkter är i flera fall unika.”

”Jag välkomnar varmt Mikael som ny VD och koncernchef i Ortivus. Mikaels dokumenterade förmåga att utveckla företag inom området för medicinteknik gör att jag känner mig säker på att Ortivus under Mikaels ledning skall visa en mycket god utveckling under kommande år”, säger Akbar Seddigh, styrelseordförande i Ortivus AB.

Akbar Seddigh, Ortivus, tel. +46 (0)8 446 45 00
Mikael Strindlund, tel. +46 (0)70 782 79 85

Ortivus AB är ett IT-företag som utvecklar och marknadsför informationssystem för akut- och ambulansverksamhet samt kliniska beslutsstödssystem. Verksamheten är uppdelad i rörelsegrenarna Distanssjukvård och Kardiologi. Ortivus AB är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista och etablerades 1985. Ortivus har dotterbolag i Storbritannien, USA och Kanada. Antalet medarbetare är ca 100 personer.
————————————————————
Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se
Följande filer finns att ladda ned: