Landstingen i Östergötland och Kalmar väljer MobiMed Smart

Ortivus har av Landstinget i Östergötland blivit tilldelade en upphandling för att utrusta regionens ambulanssjukvård med ”Ambulans-EKG”. Landstinget i Kalmar Län deltar genom option.

Tilldelningen sker i form av ett ramavtal, vilket omfattar 82 ambulanser med ett totalt värde på ca 14 MSEK.

Ett första avrop till 35 ambulanser i Östergötland görs i samband med tilldelning, till ett värde av 6 MSEK.

”Tilldelningen i Östergötland, i kombination med de uppgraderingar som Landstingen i Uppsala och Dalarna beställde tidigare under året, visar att MobiMed Smart har en fortsatt stark ställning på den svenska marknaden, samt att lösningen är mycket uppskattad av våra kunder”, säger Ortivus VD Carl Ekvall.

För ytterligare information kontakta:

Carl Ekvall, VD, Ortivus AB, tel +46 (0)703 832 012,

ortivusflytt19.wpengine.com

Ortivus är en ledande leverantör av mobila lösningar för den moderna akutsjukvården. Med närmare 30 års erfarenhet inom kardiologi och från utveckling av mobila övervaknings- och kommunikationslösningar, erbjuder vi våra kunder säkra, patientvänliga och kostnadseffektiva beslutsstödsystem som räddar liv och minskar lidande.

Ortivus är ett noterat bolag på NASDAQ OMX Stockholm Small Cap-lista, och etablerades 1985. Bolaget är baserat i Danderyd, Sverige. Ortivus har ca 25 anställda i Sverige och Storbritannien. Mer än 1 300 ambulansfordon och 500 vårdplatser på akutsjukhus är utrustade med Ortivus lösningar.